Saç Dökülmesi Nedir?

Erkeklerde ve kadınlarda sıkça rastlanan saç dökülmesi aslında bir hastalık ya da hastalığın belirtisidir. Saç dökülmesi genel olarak başın üst kısmındaki saçların incelmesi ve ardından güçsüzleşerek zamanla kaybolmasıdır. Dökülen saçlar zamanla yeniden çıkmaz ve yerini tüylere bırakır, bir süre sonra da tamamen kaybolur. Saç dökülmesi bir yaşlanma habercisi değildir. Orta yaşlı hatta genç insanlarda da sıkça görülen bir durumdur ve önlem alınması gerekir. Bu önlemler uzman doktorlar eşliğinde yapılmalı, önü alınamayacak bir durum söz konusu olduğunda isteğe bağlı olarak saç ekimi yapılmalıdır. Saç dökülmesi ergenlik çağındaki erkek ve kadınlardan, yaşlı erkek ve kadınlara kadar herkeste sıkça görülebilir ve saç dökülmesi birden fazla şeye bağlı olarak görülür. Şiddeti de aynı şekilde birden fazla nedene bağlı olabilir.

Saç Dökülmesinin Nedenleri

Saç dökülmesi birçok şeye bağlı olarak hem erkeklerde hem de kadınlarda görülebilir. Bu sebepleri şu şekilde sıralamak mümkündür;

Genetik Nedenler: Saç dökülmesinin başlıca nedeni genetik yatkınlıktır. Erkeklerde DHT hormonu diye bilinen Di Hidro Testesteron hormonunun etkisi nedeniyle saçlar dökülür. Kadınlarda ise saç dökülmesinin nedeni Aromataz Enzimi’dir.

Telegon Effluvium: Bir saç dökülmesi tipidir. Bu tip saç dökülmesinde dökülme aniden başlayabilir ya da akut bir sebebi olabilir. Özellikle kadınlarda bu dökülme durumu zamanla bir düzene girerek sürekli olarak dökülme izlenir. Telegon effluvium orta yaştaki kadın ve erkeklerde (genellikle kadınlarda) sıkça tetiklenir.

Bunların dışında saç dökülmesi sebeplerinden en önemlileri şunlardır;

• Kötü beslenen kadınlarda gebelik ve doğurma durumu,
  • Karaciğer hastalıkları ya da kronik hastalıklar,
  • Hızlı diyetler. Özellikle kadınlarda anoreksi, dengesiz beslenme ve uyku,
  • Stres,
  • Doğum sonrası kadınlarda hormonlarda değişim,
  • Saç yolma hastalığı,
  • Polikistik over,
  • Kansızlık,
  • Ağır diyetler,
  • Barsak problemleri,
  • Saçları çok sert bağlamak,
  • Tiroit bezi rahatsızlıkları,
  • Menopoz,
  • Sedef hastalığı

Saç Dökülmesi Nasıl Önlenir?

Saç dökülmesi probleminin önüne geçebilmek için çoğunlukla tıbbi müdahale gerekebilir. Saç dökülmesi problemi ile başa çıkmak, zaman zaman sizi strese sokabilir ve bu stres de daha çok saç dökülmesi yaşamanıza neden olabilir. Bu nedenle, öncelikle hayatınızdan stresi uzaklaştırmanız, sabırlı olmanız gerekir. Saç dökülmesi, önü alınamayan bir probleme dönüşebilir. Bu nedenle mutlaka bir uzmana danışmanız gerekir. Saç dökülmesine iyi gelen şampuan adıyla satılan ürünleri, serumlar vb. şeyleri kullanmadan önce mutlaka doktorunuzla görüşmelisiniz. Saç dökülmesi problemi estetik açıdan sizi kötü hissettirebilir, bu nedenle saç ekimi yaptırabilirsiniz. Saç ekimi yaptırmadan önce muayene esnasında saç dökülmesi sebepleri hakkında uzman doktorlardan bilgi alabilirsiniz.